τηλ: 23810 21483

Άρθρο: Γενικές διαιτολογικές συμβουλές εγκύου

  Η υγιεινή διατροφή είναι πολύ σημαντική στη διάρκεια της εγκυμοσύνης και για σας και για το μωρό σας, καθώς και για την πρόληψη εμφάνισης επιπλοκών και στους δυο σας. Ακόμα κι αν δεν τρώγατε ιδιαίτερα υγιεινά πριν μείνετε έγκυος, δεν είναι αργά να υιοθετήσετε μια πιο σωστή και ισορροπημένη διατροφή κάνοντας μερικές θετικές αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες.

  Δεν έχει σημασία πόσο τρώτε αλλά το τι τρώτε. Δεν χρειάζεται να «τρώτε για δύο» απλά μόνο να τρέφεστε υγιεινά για να τροφοδοτείτε το μωρό σας με τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται.

  Στον πίνακα που ακολουθεί υπάρχει ένας οδηγός για να μπορέσετε να προσδιορίσετε το βάρος που πρέπει να πάρετε σύμφωνα με το βάρος σας πριν την εγκυμοσύνη.

 

 

Βάρος πριν την εγκυμοσύνη

Ιδανική αύξηση βάρους κατά την κύηση

Λιποβαρής (BMI<18.5)

13-18 κιλά

Κανονικό Βάρος (BMI18,5-24,9)

11-16 κιλά

Υπέρβαρη (BMI25-29,9)

7-11 κιλά

Παχύσαρκη (>30)

5-9 κιλά

 

 

Υπενθυμίζεται ότι το BMI (Δείκτης Μάζας Σώματος) είναι το πηλίκο του βάρους σε κιλά προς το τετράγωνο του ύψους.

  Οι παρακάτω προτάσεις μας θα σας βοηθήσουν να καλύψετε τις διατροφικές σας ανάγκες με υγεία και ισορροπημένο τρόπο.

  • Επιλέγετε ποικιλία τροφών από κάθε διατροφική ομάδα για να είστε σίγουρη πως τρώτε ισορροπημένα.
  • Καταναλώνετε τρία κανονικά γεύματα και δυο με τρία ελαφριά στην διάρκεια της ημέρας.
  • Τρώτε άφθονες ποσότητες από φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών, γιατί βοηθούν στη καλή λειτουργία του εντέρου.
  • Πίνετε τακτικά νερό, 6-8 ποτήρια την ημέρα και κυρίως ανάμεσα στα γεύματα και όχι λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια τους.
  • Μειώστε την κατανάλωση του αλατιού και των τροφών που είναι πλούσιες σ αυτό.
  • Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και άπαχα κρέατα-χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
  • Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε απλούς τρόπους μαγειρικής (ψητά, βραστά, στον ατμό).
  • Μειώστε την κατανάλωση γλυκών, τηγανιτών, κέικ, μπισκότων, λιπαρών και ζάχαρης. Όλα αυτά σας δίνουν επιπλέον θερμίδες χωρίς να σας προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εσείς και το μωρό σας.

 

Τροφές και υγρά που πρέπει να αποφεύγετε

 

  • Μισοψημένο και ωμό κρέας ή ψάρι.
  • Ωμό κρέας ή ψάρι σε πιάτα όπως σούσι, ταρτάρ, καπνιστός σολωμός ή στρείδια.
  • Μισοψημένο ή ωμό αυγό και τροφές που φτιάχνονται από αυτό (μαγιονέζα, παγωτά, σπιτικές μούς).-καταναλώνετε μόνο σφιχτά αυγά.
  • Μη παστεριωμένο γάλα, τυρί ή γιαούρτι.
  • Μαλακά τυριά (π.χ. μπρι, καμαμπέρ, ρικότα ή μπλε τυριά).
  • Πατέ ή συκώτι καθώς μπορεί να περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α.
  • Ξιφία και τόνο, καθώς μπορεί να περιέχουν μη ασφαλείς ποσότητες υδραργύρου.
  • Αλκοόλ.
  • Ξηρούς καρπούς, αυγά και θαλασσινά αν στην οικογένεια υπάρχει ιστορικό αλλεργιών.

 

Διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικές ανάγκες

Πλοηγηθείτε στο περιεχόμενο του site ανάλογα με τις ηλικιακές σας ανάγκες
Ηλικία  
Αποτρίχωση με επιστημονική γνώση και με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα και τεχνικές laser
κλείστε ραντεβού στο τηλ 23810 21483 περισσότερα

Επισκεφθείτε μας. Καλέστε στο 23810 21483